Centrum Pomoci
Najděte odpovědi na dotazy, které řešili uživatelé před vámi nebo vyhledejte pomoc konzultanta.
Objevte zdroje naší podpory
FAQ
Můžu si upravit obsah nájemní smlouvy než ji podepíšeme s nájemcem?
Ano. Když vytváříte návrh nájemní smlouvy, můžete si jej v editoru upravit. K editovanému návrhu smlouvy se můžete kdykoliv vracet a ve vhodnou chvíli jej nachystat k náhledu a podpisu nájemci.
Jak eDomovnici propojím s bankou?
Propojení funguje přes bankovní avíza. Ta si nastavujete v prostředí vašeho internet bankingu a nastavujete tam emailovou adresu, na kterou mají být avíza o přijatých platbách odesílána. Použijte bezpečnou schránku, kterou vám eDomovnice nabízí v sekci Můj profil > Napojení na banku.
Jak vystavím vyúčtování nájemci, se kterým mám uzavřenou papírovou smlouvu?
Jednoduše. Ale před tím potřebujete mít zaevidovanou nemovitost a nájemní smlouvu, kterou jste uzavřeli dříve mimo aplikaci eDomovnice. V horním menu Nájemníci > Nový návrh smlouvy > na prvním formuláři zaškrtněte Eviduji již uzavřenou nájemní smlouvu.
Po vytvoření nájemní smlouvy nachystejte předávací protokol pro check-in, do kterého zapíšete počáteční stavy měřidel. Dále vytvořte předávací protokol pro check-out, do kterého zapíšete koncové stavy.
Následně se vám zobrazí tlačítko Vystavit vyúčtování a pak je to hračka.
Je eDomovnice aplikace pro mobilní telefon?
Zatím není. Jde o webovou aplikaci, která skvěle funguje na počítači nebo na tabletu. Smlouvu nebo protokol však uzavřete i na chytrém telefonu.
Co se stane s mými smlouvami, když nezaplatím za službu na další období?
Pokud přestanete za eDomovnici hradit předplatné, přestane pro vás pracovat. Ale nebojte, o dokumenty nepřijdete. Jsou bezpečně uložené v archivu. Za menší poplatek vám je rádi připravíme k použití a předáme.
Mohu upravit samotnou šablonu nájemní smlouvy?
Šablonu bohužel sami neupravíte, ale my to na vaše přání rádi uděláme. Za drobný poplatek budete mít jistotu, že se smlouvy budou generovat 100% správně.
Jak nastavit zálohovou platbu u položky Osvětlení společných prostor?
Zvolíte-li v nabídce služeb a ceníku nemovitosti položku Osvětlení společných prostor, u této položky se záloha nevyžaduje. Do vyúčtování doplňujete celkovou částku, kterou po nájemci budete požadovat na základě dodavatelské faktury.
Budete-li trvat na zálohové platbě, vytvořte na kartě Energie a odpady > Vlastní zálohovou platbu, kterou si pojmenujete "Osvětlení společných prostor" a u ní nastavte požadovanou zálohu. Do vyúčtování opět budete muset zapsat celkovou účtovanou částku za osvětlení, ale eDomovnice ji porovná s uhrazenými zálohami a vypočítá správný přeplatek či nedoplatek.
Můžu některou z plateb nájemce označit za uhrazenou ručně?
Samozřejmě. Zobrazte si Kartu nájemce, ve spodní části najdete Rozpis plateb a v něm najdete tlačítko k uhrazení.
Pronajímám cizincům - zvládnou podpis dokumentů v klientské zóně?
Určitě ano, protože veškerá emailová a SMS komunikace je dvojjazyčná - v češtině a angličtině.
Samotnou klientskou zónu dokáže prohlížeč přeložit do jazykového prostředí, které má uživatel na svém PC nebo Macu.
V aplikaci nefunguje přidávání položek s cenami u nemovitosti na záložce Ceny.
Tento nešvar bývá způsobený cache pamětí internetového prohlížeče. Doporučujeme tuto mezipaměť vymazat, spustit prohlížeč znovu a přihlásit se do profilu eDomovnice.
Pokud nevíte, jak na to, vygooglete si dotaz: "Jak vymazat cache pamět prohlížeče".
Vytvořil jsem návrh smlouvy a mám tam chybu. Mohu jej opravit?
Návrh smlouvy opravit nelze. Můžete ho ale vymazat a nachystat nový.
Jak zaeviduji openíze, které odvádím do fondu oprav?
Příspěvky do fondu oprav jsou výdajem majitele nemovitosti (pronajímatele) a tudíž jej zaevidujete v sekci Výdaje, kde nastavíte, že se jedná o typ investice. Můžete nastavit, že se jedná o pravidelný výdaj a ušetřit si práci.
Mohu v eDomovnici použít vlastní nájemní smlouvu?
Ano, můžete. S právníky jsem pro vás nachystali ověřenou nájemní smlouvu pro bytové prostory, ale bez problémů vám za poplatek vytvoříme šablonu nájemní smlouvy podle vašeho vzoru. Ten vám pomůžeme, jako bonus, vyladit. Pro nebytové prostory je to nutnost.
Musím používat jednu smlouvu pro všechny své pronájmy?
Nemusíte. Připravím vám různé šablony nájemních smluv pro bytové i nebytové prostory. A dokonce třeba v rámci jednoho bytového domu můžete používat různé šablony pro nájemní smlouvy.
Mohu v eDomovnici vystavit nájemci fakturu?
Bohužel, faktury eDomovnice nájemcům nenachystá. Zato má ale dokonalý přehled o všech příchozích platbách a s bankou je jedna ruka. Takže vám hnedka nahlásí neplatiče nebo zpožděnou platbu.
Co se stane po vypršení 40 dní zkušební verze?
Až vyprší zkouškové období eDomovnice ve vašem domě, s předstihem vám dá vědět. Pak si ji můžete najmout za předplatné v sekci Můj profil > Tarif >Rozšířit portfolio.
Kdo návrh smlouvy podepisuje první - nájemce nebo pronajímatel?
Vy jako pronajímatel nejprve vytvoříte návrh smlouvy v 6 krocích.
Jakmile návrh smlouvy vytvoříte, v ten moment eDomovnice odesílá email s přístupovými údaji nájemci do klientské zóny s výzvou k nahlédnutí na návrh smlouvy.
Pronajímatel musí návrh smlouvy podepsat první. Je jedno, kdy to bude, ale až co ho podepíše, eDomovnice umožní podepsat smlouvu nájemci. Vyzve ho k tomu dalším emailem.
Jak se dozvím, že nájemce smlouvu uzavřel ve své klientské zóně?
eDomovnice vám v ten moment odešle SMS zprávu. Třeba i ve 2 hodiny ráno.
Mám eDomovnici zdarma a nájemci nepřichází SMS s pin kódem k uzavření smlouvy. Co s tím?
Ano, to je omezení verze aplikace, za kterou neplatíte. Nájemce však může použít pin kód, který mu přišel na jeho emailovou adresu.
Do vyúčtování nejde přidat položku za drobnou opravu dle zákona, proč?
Potíž bude v tom, že ji chcete zadat zpětně. Výdaje typu "drobná oprava" je nutné zadávat v čase, jak vám vznikají. Tedy v čase, kdy je nájemní smlouva platná.
Je to z důvodu hlídání limitu celkové částky. Drobná oprava je vždy vázána na konkrétní nájemní smlouvu a nikoliv nemovitost a proto je nutné, aby jste ji zaevidovali v době, kdy nájemní smlouvy platí.
Nákladovou položku ale můžete do vyúčtování přidat přes tlačítko "Přidat položku do vyúčtování" jako škodu. Tlačítko se vyskytuje u tlačítka "Vystavit vyúčtování" na řádku dané smlouvy. Jen pamatujte, že to bude škoda a ne drobná oprava - limit si tedy musíte pohlídat sami a nájemci situaci vysvětlit.
Musím nájemci vytvořit přístup do klientské zóny?
Nemusíte, to za vás udělá eDomovnice. Kdy? Přesně v moment, kdy vytvoříte návrh nájemní smlouvy pro daného nájemce.
eDomovnice mu odešle email s přihlašovacími údaji. V emailu bude zmínka o návrhu smlouvy, který je k nahlédnutí.
Pokud nájemce v budoucnu zapomene heslo, odkažte ho na stránku Zapomenuté heslo.
Co když je nás pronajímatelů více? V profilu mohu zadat jen omezené množství údajů. Co s tím?
Jsou dvě možnosti v závislosti na množství uzavíraných smluv.
Pokud se jedná o jednu nemovitost, použijte editor návrhu nájemní smlouvy a upravte smluvní strany ručně.
Pokud pronajímáte více nemovitostí, vytvoříme vám šablonu nájemní smlouvy na míru a v ní už budou smluvní strany tak, jak potřebujete.
Počítá se částka za osvětlení společných prostor do výnosů?
Pokud máte na mysli ceníkovou položku, kterou eDomovnice nabízí na záložce "Energie a odpady", pak se tato částka nezapočítává do výnosů, protože jde o zálohovou platbu na služby.
Můžu poslat hromadnou správu nájemcům v domě?
Ano, k tomu slouží aktuality, které vytváříte na přehledu nemovitosti. Jakmile ji nasdílíte, nájemci s digitální smlouvou jsou upozorněni na email a aktualitu najdou v klientské zóně.